Törzsvevőkről igenis beszélhetünk, olyan pest megyei polgárokról, akik szívesen turistáskodnak a megyében, itt van a kedvenc fürdőjük, a kedvenc borvidékük, a kedvenc kerékpárútjuk, a kedvenc múzeumaik. Ők keresik az alkalmakat, de sok mindenről lemaradnak, pedig szívesen részt vennének a programokon. De vajon mi lenne akkor, ha nem ők keresnék az alkalmat, hanem az alkalom keresné őket? Ha a hét közepén egy „Pro Regio Turisztikai Hírlevél” érkezne a levelesládájukba a hétvége legjobb programjairól? Esetleg kibővítve olyan egyedi hírekkel, amelyeket csak ezen a hírlevélen keresztül kapnak meg?
Európa számos nagyvárosában működik olyan turisztikai célú kártyarendszer, amely a hozzá kapcsolódó kedvezmények és információk segítségével a minőségi turisztikai kínálattal rendelkező vállalkozások vagy intézmények felé tereli a településekre érkezőket. A kártyarendszerben részt vevők érdekeltsége a kiszámíthatóbb értékesítésben, a releváns piaci információkban, és az idegenforgalom területén elvégzett munkájuk megbecsülésében nyilvánul meg.
Pest megye turizmusa a szakszervezeti turizmus befuccsolása óta egy kisebb krízisen ment keresztül. A kitörési pontok már láthatóak, az eltöltött vendégéjszakák száma növekszik, az idegenforgalmi adó szintén. Ám a versenyképessé vált kínálat ellenére az ágazatban résztvevő vállalkozások értékesítési problémákkal küzdenek, amelynek oka jelentős részben információ hiány. A helyi turizmusban aktívan részt vevő polgárok több szolgáltatásról nem tudnak, a vállalkozásoknak pedig nincs forrása megyei vagy országos kampány finanszírozására. Kiváló példa az én személyes kedvencem, az EMESE európai középkori skanzen. Itt szokták megrendezni szeptemberenként a viking fesztivált, ahol magyar emberek vikingnek (!) öltöznek, és csinálnak feltételezhetően elég vicces dolgokat. A park Szigethalmon található. Lehet, hogy csak én nem hallottam róla?
A kitörési pontot az Emesének és a többieknek az Internet és az infotechnológiák biztosíthatják, de egy jó honlap vagy egy hírlevél küldő rendszer sem elegendőek ahhoz, hogy a megye turizmusának törzsvevőit megtalálják.
Pedig törzsvevőkről igenis beszélhetünk, olyan pest megyei polgárokról, akik szívesen turistáskodnak a megyében, itt van a kedvenc fürdőjük, a kedvenc borvidékük, a kedvenc kerékpárútjuk, a kedvenc múzeumaik. Ők keresik az alkalmakat, de sok mindenről lemaradnak, pedig szívesen részt vennének a programokon. De vajon mi lenne akkor, ha nem ők keresnék az alkalmat, hanem az alkalom keresné őket? Ha a hét közepén egy „Pro Regio Turisztikai Hírlevél” érkezne a levelesládájukba a hétvége legjobb programjairól? Esetleg kibővítve olyan egyedi hírekkel, amelyeket csak ezen a hírlevélen keresztül kapnak meg? Szerintem igen, pláne, ha a „kínálók” kedvezményeket is biztosítanak a törzsvevők részére, ahogy a piacon az normális.
Van még egy fontos kérdés, amely az idegenforgalmi cégek jelene és jövője szempontjából kiemelt jelentőségű. Ez pedig a törzsvevők által generált adatok, információk sorsa, amely az ő értelmes, jövőbeli munkájuk alapja. Ezekre feltétlenül szükségük van, természetesen az érintettek hozzájárulását kérve, az adatvédelem szempontjait figyelembe véve.
A felsorolt igények kielégítésére alkalmas infotechnológiai eszköz az intelligens kártya, amelynek technológiája képes adatok tárolására vagy azok generálására, azonosításra. A modern városvezetési modellek és szervezetfejlesztési megoldások kidolgozásában érdekel társaságunk ezért a Közép-Magyarországi Regionális Fejlesztési Tanáccsal együttműködve idén el szeretné indítani a „Pro Regio Kártya” programot a megye területén.
A Tanács által biztosított eszköztámogatás lehetőséget biztosít hetven kártyaolvasó terminál elhelyezésére, az adatokat gyűjtő központi számítógép elhelyezésére, kártyanyomtatók telepítésére, továbbá kettőezer darab Pro Regio Kártya kihelyezésére.
.
Az önkormányzatok számára kiemelt lehetőség a Pro Regio Kártya projektben való részvétel, mivel az eszköztámogatásra alapozva saját városuk, térségük kártyaprojektjét is megvalósíthatják!